Hieronder vindt u een overzicht van evenement-verslagen. Klik in de kolom rechts op een categorie om verslagen te filteren.
Seizoensafsluiter 2016 Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 09-10-2016
Op weg naar Soest, via de A2 en A27 en met open kap. De seizoensafsluiter van de Mazda MX-5 Club. We hebben er zin in!
Technische themadag "Dorpels" Bewerken - Technisch evenement, 2016 - 0 reacties - 27-08-2016
Al menig MX-5je rijdt met roestbobbeltjes voor de achterwielen rond. Dorpelroest is dat. Voor de leden is op zaterdag 27 augustus 2015 op de technische themadag "Dorpels” inzichtelijk geworden waar de roest vandaan komt en wat het herstel inhoudt.
Frieslandrit Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 07-08-2016
We hadden er lang naar uitgekeken: dagje Friesland maar, we hebben er 3 dagen van gemaakt.
Rondreis Noorwegen Bewerken - Meerdaagse rit, 2016 - 1 reacties - 26-06-2016
 In Noorwegen waren wij verrukt van de diversiteit van het landschap. De variatie is zo onverwacht groot, zelfs binnen de betrekkelijk korte afstanden (120-160km/dag) die voor ons waren uitgestippeld richting het eindpunt iedere dag. Als wij net waren bekomen van het absorberen van een visueel spektakel, wordt je 6 bochten verder weer esthetisch geprikkeld door een totaal nieuw beeld op natuur,  vergezicht, waterpartij of uitdagende kronkelweg. Dit hadden wij nooit zelf uit kunnen stippelen. Wat heerlijk dat er fijne mensen zijn die dit willen delen met ons en een route voor ons plezier en genoegen uitzetten! Ik moet eerlijk zijn.  Er waren momenten dat zowel Leontien als ik emotioneel werden van de combinatie van overweldigende natuur, speelse wegen erdoor en precies de juiste auto om het 3-dimensionaal op je in te laten werken.
Van Turf naar Graan Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 21-06-2016
Op 4 juni hebben wij -José en Rob- ons na een nachtje in het mooie Zuidlaren bij de Cabriohoeve in Gasselte gemeld voor  de rit van Turf naar Graan.
De tocht was uitgeschreven in het bekende Bolletje-Pijltje systeem en dit was zeer goed gedaan waardoor we lekker ontspannen konden rijden.De tocht van Drenthe naar de Achterhoek ging over mooie wegen. 
Mag het (weer) een pontje meer zijn? Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 12-06-2016
Door de regen bij het begin konden wij het eerste stuk niet open rijden.Onze 1e stop was het altijd gezellige pittoreske Bronkhorst. Het 2e pontje naar Doornenburg en de route vervolgen naar de 3e pont. Daar zagen we op de heuvel de eindlocatie al liggen.
Hemelvaartweekend 2016 Durbuy Bewerken - Meerdaagse rit, 2016 - 0 reacties - 05-05-2016
Om te beginnen zouden de weersverwachtingen goed zijn dus daarop gepakt en geladen. Donderdag 5 mei , Bevrijdingsdag en Hemelvaartdag, dat was wel bijzonder. Bij aankomst in Durbuy werden wij hartelijk ontvangen door Marja en Arjan, we kregen de kamer sleutel en de mededeling dat we om 19 uur verwacht werden in het restaurant voor het welkomst woord en aansluitend diner. Een geweldig weekend wat achteraf ZONOVERGOTEN was volgde.
Seizoensopener 2016 Laren-Renswoude Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 10-04-2016
Blijkbaar rust er zegen op deze Seizoenopener, want de zon laat zich geregeld zien. De wind blaast de wolken weg en bestrooit ons bij het passeren van bloeiende bomen met geurige bloesems. Er staan mooie boerderijen langs de route met kippen, lammetjes en veulens op het erf. Het ultieme genot van ‘dakloos’ rijden.
Seizoensopener 2016 Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 10-04-2016
Eindelijk, het seizoen 2016 gaat van start met de Seizoensopener.Alles bij elkaar was het weer een geslaagde dag en een goed begin van het nieuwe seizoen.Dit smaakt naar meer.
Beginnersrit 2016 Bewerken - Binnenlandse rit, 2016 - 0 reacties - 03-04-2016
Waar het zonnetje bij vertrek vanuit IJmuiden nog voorzichtig door het wolkendek prikte, werd het steeds grauwer en regenachtiger hoe dichter we bij de eindbestemming De Boerenschuur in Vierhouten kwamen. Dat was niet wat ze beloofd hadden, verdorie! In de auto werd druk gediscussieerd of het dak nou wel of niet open ging, omdat een zekere passagier "geen zin had om te vernikkelen”. Uiteindelijk was het compromis dat zolang er niet actief iets uit de lucht kwam vallen, de kap naar beneden kon maar dan wel met de verwarming hoog. Vooruit dan maar.